بانک اطلاعات املاک شمس
بانک اطلاعات املاک شمس
گوش كردن مهم ترين تكنيك فن بيان يك مشاور املاك

گوش كردن مهم ترين تكنيك فن بيان يك مشاور املاك

گوش كردن مهم ترين تكنيك فن بيان يك مشاور املاك

گوش كردن همواره يكي از بهترين تكنيك هاي مشاوره است.
براي متقاعد كردن مشتريان املاك همواره نياز به سخن گفتن نيست شما بايد به طرف مقابل نشان دهيد كه خوب گوش ميدهيد و اين گوش كردن را بايد با فنون خواصي به متقاضيان املاك القا كنيد

🔹 پس نتيجه ميگيريم گوش کردن هميشه کافی نیست.
بلکه باید طرف مکالمه را متقاعد نمایید که به او گوش میدهد.
در غیر این صورت طرف مقابل احساس میکند که به این مکالمه اهمیت نمیدهید و برایش ارزشی قائل نیستید.
گوش دادن، تنها دریافت اطلاعات نیست، بلکه نشان دهنده کنجکاوی، احترام و اهمیت است.

🔺 ۸ گام برای اینکه نشان دهید، شما خوب گوش میدهيد

🔺 ۱- تا زمانی که وانمود می نماید که به طرف مقابل گوش میدهید، شما در حال دروغ گفتن به او هستید.
پس اين حس را با دروغ به مشتري خود منتقل نكنيد

🔺۲- تمرکز :

بر فرد مقابل تمرکز نموده و خود را با چیزی سرگرم ننماید ( سعی کنید تمرکزتان زننده و سنگین نباشد.
با موبایل و یا کاغذهای روی میز خود بازی نکنید و به مناطق حساس بدن طرف مقابل که در حوزه Body-Language مورد بررسی قرار میگیرند زول نزنید.

🔹حتما این جمله را زیاد شنیدید :

” گوشم با شماست”

این یک بی احترام به فرد مقابل است و نه یک مهارت!!!
بجاي گفتن اين جمله به مشتري خود با رفتارتان ثابت كنيد كه به او گوش ميدهيد.

🔺 ۳- ساکت باشید و کلام فرد مقابل را قطع نکنید.

🔺 ۴- تایید و تحسین کنید:

مانند مجسمه نباشید.
در قسمت قبل گفتیم که ساکت باشید، اما منظور سکوت محض نبود، بلکه در بین جملات و در محلهای مناسب و بدون قطع کردن کلام فرد مقابل ، صحبتهای او را تایید کنید که نشان دهید خواب نیستید و به اصطلاح هنوز در دنیای او هستید.
با کلمات و حروف صدا دار مانند : بله، ام ، دقیقا، صحیح.

🔺 ۵- خلاصه نمودن نکات مهم :

بعد از تمام شدن صحبتشان، سعی کنید از تمامی جملات چند نکته مهم و اساسی را به صورت خلاصه بازگو نموده و جمع بندی نمایید تا نشان دهید که بر تمامی مکالمه دقت داشتید.

🔺 ۶- اجازه به اصلاح :

حتی اگر تمامی نکات را متوجه شدید، بازهم یک سئوالی بپرسید و اجازه دهید که فرد مقابل برای روشن شدن کامل شما توضیح دهد.

🔺 ۷- اعتبار :

اعتبار فرد را زیر سوال نبرید.
اگر نکته ای را متوجه نشدید، او را سرزنش نکنید، بلکه متوانید به او بگوید : ” یک نکته مهمی در صحبتهای شما بود، ولی من متوجه آن نشدم.
لطفا کمی بيشتر برایم توضیح دهید” .

🔺 ۸- احتیاج : یادتان باشد که شما ذهن خوان نیستید.

غالبا افرادی که ادعا میکنند که ذهن خوان هستند در جلسات و مذاکرات تجاری اشتباه میکنند.
از فرد مقابل به صراحت بپرسید که از من چه میخواهید دقيقا چه نيازي داريد و ملك مورد نظر بايد داراي چه ويژگي هايي باشد ؟

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *