بانک اطلاعات املاک شمس
بانک اطلاعات املاک شمس
Professional real estate consultant

خصوصیت مشاور املاك حرفه‌ای

خصوصیت مشاور املاك حرفه‌ای

جمله‌ای است که می‌گوید : فروشندگان موفق، فروشنده به دنیا می‌آیند.

البته که همیشه این‌گونه نیست. بی‌شک، استعداد و پتانسیل‌هایی وجود دارد که با آموزش و کسب تجربه شکوفا خواهند شد.
در ادامه به بیان خصوصیات یک مشاور حرفه اي می‌پردازیم،
خصوصیاتی که با آموزش و تقویت، یک فرد مستعد به یک مشاور حرفه‌ای موفق تبدیل مي شود

🔺 ۱- وجدان :

نتایج تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا در سال ۱۹۹۳ نشان می‌دهد که اغلب فروشندگان موفق باوجدان هستند. افرادی که به کار خود افتخار و به آن عشق می‌ورزند، منظم بوده و از کارایی بالایی برخوردارند، دارای این ویژگی رفتاری هستند.
وجدان کاری به معنای ادامه انجام کار بدون فرصت دادن به دخالت حاشیه‌ها است. اگر فردی مرتب یا کارآمد نیست، قطعاً قادر به آموختن آن هم نیست.

🔺 ۲- ادب :

برترین مشاورين بیشترین احترام را برای زمان مشتریان خویش قائل هستند. رفتار مشاور با مشتریان کنونی و مشتریان بالفعل باید به‌مانند رفتار با طلا باشد. زمان فروشنده برای مشتری باید کافی و برنامه‌ریزی‌شده باشد. کمبود زمان مشتری را باید درک و به آن احترام گذاشت.

🔺 ۳- ابتکار و خلاقيت:

همانطور كه در اموزش قبل گفتيم خلاقيت را دست كم نگيريد
يك مشاور حرفه‌ای، منتظر دریافت دستور نخواهد ماند. این افراد بسیار مصمم و علاقه‌مند به در اختیار گرفتن امور هستند. نظم مشاور، عامل حفظ مسیر موفقیت است. اگر چیزی باید فروخته شود، حتماً راهی برای فروش آن وجود دارد. مشاور باید در خصوص فروش ملك ها از نبوغ و روش‌های ابتکاری نیز استفاده نماید. مشاوري که یک روش روتین برای معرفی و فروش ملك دارد و دائما از همان روش استفاده ميكند هرگز رشد نمی‌نماید. ابتکار همراه با ریسک است و ریسک منطقی باعث ایجاد تجربه و افزایش مهارت می‌گردد.

🔺 ۴- گوش دادن :

برترین مشاورين املاك کسانی هستند که از مشتریان خود سؤال پرسیده و به پاسخ آنان به‌درستی گوش می‌دهند. وقتی به مشتری گوش فرا دهید، نیاز و خواسته مشتری را به‌درستی تشخیص و راهکار مناسب را ارائه خواهید نمود. از سوی دیگر، گوش دادن به مشتری، نشانه احترام به کلام وی است.

🔺 ۵- ایستادگی :

یکی از خصوصیات مشاورين حرفه اي صبر و ایستادگی در مقابل ناملایمات است. زیرا يك مشاور باید به شنیدن کلمه “نه” عادت نماید. پس باید اعتمادبه‌نفس و ایستادگی بالایی از خود نشان دهد. اما همین ایستادگی نیز باید به تکنیک فروش مسلح شود تا “جواب نه” کمتر دریافت شود.

🔺 ۶- پذیرنده کلام مربی :

پذیرش کلام مدیر به‌عنوان مربی فروش، از داشتن تجربه بااهمیت‌تر است. مشاور موفق باانرژی کافی و علاقه به‌سوی یادگیری و پذیرش کلام مديرش گام برمی‌دارد. او از هرگونه پیشنهاد استقبال می‌نماید. مشاور موفق، سریعاً خود را با تغییر تاکتیک‌های مدير خویش منطق ساخته حتی اگر با تمام روندهای گذشته فروش متفاوت باشد.

🔺 ٧- خوش بين بودن :

ترجیح می‌دهید از چه کسی خرید نمایید ؟ از مشاوري خوش‌بین و شاداب یا مشاوري بدبین و افسرده ؟
تمایل مشتریان به خرید از مشاورين خوش‌بین و بشاش است.

🔺 ۸- زیرک بودن :

یک مشاور حرفه‌ای موفق، باید توانایی تغییر مسیر به‌موقع را داشته باشد و به‌محض آنکه جواب منفی دریافت نماید، با کمک خلاقیت خویش، مسیر هوشمندانه دیگری را برای ادامه عملیات فروش پیش می‌برد.
مشاور حرفه اي باید توانایی فهم زبان بدن مشتری را نیز داشته باشد تا پیش از دریافت جواب نامناسب قادر به تغییر استراتژی فروش خویش را داشته باشد.

🔺 ۹- اشتیاق :

مشاور درجه‌یک، از کار خود لذت می‌برد. مهم‌ترین مسئله این است که مشاور حرفه‌ای موفق باید اشتیاق و تعصب کافی در خصوص خدمات خویش، داشته باشد. اشتیاق مشاور به مشتری منتقل‌شده و انگیزه خرید را تقویت می‌نماید.

🔺 ۱۰- سؤال پرسیدن :

تحقیقات Searcy نشان می‌دهد : بالاترین کارایی در بین مشاورين است که تعداد بیشتری سؤال از مشتری خود پرسیده‌اند.
لزوماً تمام این سؤالات در خصوص خود ملك نیست. البته سؤالات منطقی که موجب رنجش مشتری نگردد. استراتژی طرح سؤال از پاسخ سؤال قبلی، یک تکنیک بسیار مناسب است.

🔺 ۱۱- مستقل :

تا زمانی که درآمد مشاور از دریافت پورسانت باشد، مشاور مستقل است و شخصاً شاخص‌های ارزیابی عملکرد خویش را تعریف و درصدد بهبود عملکرد خویش خواهد بود.
ازآنجایی‌که منافع مشاور در میان است. مشاور مستقل تلاش‌های خود را برای افزایش میزان فروش بالابرده تا میزان درآمد خود را حداکثر نماید. در این حالت مشاورمستقل خود انگیزاننده است. ‌مشاوري مستقل برای کسب موفقیت، شخصاً خود را سرزنش یا تشویق می‌نماید.

🔺 ۱۲- مدیریت زمان :

مشاور موفق، بر زمان خود مدیریت مناسب دارند. مثلاً، پیدا نمودن کوتاه‌ترین مسیر بین دو موقعیت جغرافیایی. زیرا زمان بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای فروش بیشتر است. اهمیت به زمان خود، منجر به اهمیت دادن به زمان مشتری خواهد شد.

اين ١٢ نکته جزو بارزترين خصوصيات يك مشاور حرفه اي است كمي فكر كنيد كه شما اين خصوصيات را داريد؟

اگر نداريد مشاوري حرفه اي نيستيد تلاش كنيد و اين خصوصيات را در خودتان تقويت كنيد

در آموزش بعدی در مورد تکنیک فن بیان یک مشاور املاک برای شما عزیزان مطلبی آماده کردم که به اشتراک میزارم

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *