بانک اطلاعات املاک شمس
بانک اطلاعات املاک شمس
معرفی شهرستان پاکدشت

معرفی محله های پاکدشت بخش دوم

در مقاله قبلی تعدادی از محله های پاکدشت رو معرفی کردیم

در این بخش به ادامه معرفی محله های دیگر پاکدشت می پردازیم

 منطقه دانشگاه یا باغ بهنيادر شهرستان پاکدشت

منطقه فرهنگسرا در شهرستان پاکدشت

منطقه فرمانداری و منطقه پیلات در شهرستان پاکدشت

منطقه پشت ریل در شهرستان پاکدشت

منطقه پارس نظام در شهرستان پاکدشت

منطقه شن و ماسه کریمی و منطقه باغ چهار هکتاری در شهرستان پاکدشت

 

 منطقه دانشگاه یا باغ بهنيادر شهرستان پاکدشت

در توضیح منطقه دانشگاه یا باغ بهنیا منطقه دانشگاه یا باغ بهنيا در غرب جاده تهران مشهد و جنوب خیابان علامه طباطبایی قرار دارد به این علت بدان باغ بهنیا می گویند که قبل از تفکیک قسمت اعظم آن در اجاره آقای دکتر محمدرضا بهنیا ازاساتید دانشگاه ابوریحان بود که تفکیک شد و چون تعداد زیادی از قطعات آن را برای کارکنان دانشگاه ابوریحان در نظر گرفته بودند این منطقه به اراضی دانشگاه هم موسوم شد.

 

منطقه فرهنگسرا در شهرستان پاکدشت

اراضی غرب مامازند تفکیک و از سهم آموزشی آن در زمان وزارت آقای حسین مظفر در وزارت آموزش و پرورش مرکز آموزشی – تفریحی برای کارکنان این وزارتخانه ساخته شد به همین علت اراضی این منطقه به منطقه فرهنگسرا موسوم شد.

منطقه فرمانداری و منطقه پیلات در شهرستان پاکدشت

اراضی تفکیک شده در غرب فرمانداری که خیابان های مقداد را شامل می شود به منطقه فرمانداری موسوم شد.همچنین  قسمتی از اراضی صاحبان نسق در غرب جاده خاتون آباد به پلشت قرار دارد به نام منطقه پیلات موسوم است.

منطقه پشت ریل در شهرستان پاکدشت

اراضی غرب کرمانیه و خیابان عريض آن به نام منطقه پشت ریل موسوم شد. این نام به آن علت بود که این خیابان به این صورت عریض نبود در زمان جنگ ایران و عراق برای حمل سريع اسلحه از پارچین به خط راه آهن در وسط این خیابان با ریختن خاک به ارتفاع بیش از چند متر مبادرت به ساختن خط آهن کردند پس از پایان جنگ این طرح ملغی و قبل از ریل گذاری خاک های ریخته شده برداشته شد و به این علت این خیابان عریض به جای ماند. این اراضی قبلا پشت ریل بود و به همین نام موسوم شد.

منطقه پارس نظام در شهرستان پاکدشت

اراضی حوالی پارک معلم و مصلی که در این محدوده در جنوب خیابان علامه طباطبایی قرار دارد به پارس نظام موسوم شد.نام منطقه پارس نظام بدان علت بود که قبل از تفکیک اراضی کارخانه پارس نظام در این منطقه کار می کرد.

منطقه شن و ماسه کریمی و منطقه باغ چهار هکتاری در شهرستان پاکدشت

منطقه شن و ماسه کریمی از زمین های پلشت می باشد که در جنوب بلوار دومیرائی و میدان قدس قرار دارد. نامگذاری آن به شن و ماسه کریمی بدان علت بود که در منتهى اليه جنوب این اراضی کارخانه شن و ماسه کریمی قرار داشت. منطقه باغ چهار هکتاری متعلق به عزیز خان خواجه و در اراضی پلشت سه راهي جيتو بود و به همین نام نامگذاری شد.

در دیگر نقاط هر یک از مناطق یبر، خاتون آباد، قوهه ، پلشت، حصارامیر هم به همین گونه نام هایی را روی مناطق مسکونی نهاده اند مثل ترک آباد، میدان جهاد، جاده قلعه نو و…

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *